Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Vi har köpt en Gud...

Publicerad 2009-04-30 15:02:19 i Allmänt,

Man skulle kunna tro det ibland, vi funderade länge o väl på vilken spelkonsoll vi skulle köpa till barnen. Antingen ett Wii eller Xbox 360, för vårt gamla Xbox finns inga roliga spel att köpa till.

Vi kom fram till att det fick bli ett Xbox 360, som tur va så hade min lillebror ett till salu :-)
Så här ser vår Gud ut:


Barnen e helt frälsta! Hade dom fått så hade dom suttit där dygnet runt o spelat. Men jag o Tony måste ju osså få spela ibland ;-)

Nu har barnens cyklar kommit fram, dom har ju fått stå ett tag i garaget under vintern. Bella har nu fått ärva Jonathans fina rooosa cykel :-)


Hon ska bara komma på tekniken först, man kommer ju inte så långt när man bromsar hela tiden..
Så ilsken hon blir när det inte funkar! Förstår inte vart hon fått sitt humör från.

Tony blev lite sugen han med ;-)


Dom gamla talangerna kom fram efter ett tag, ser ni att  koncentrationen e total? Hehehe
Han insåg att det va dags att köpa en ny cykel till sej själv. Blir väl Biltemas, dom e riktigt bra, iallafall barnmodellerna.

Sebastian har ju varit lite krabbig med burkmaten ett tag. Så fort han fick en sked i munnen så klöktes han. Så naturligtvis trodde jag att det va för stora bitar. Så jag mosade för kung o fosterland, men inte fanken blev det bättre...
NU har jag kommit på varför han klöks, han tycker burkmaten smakar skitäckligt helt enkelt! 
Jag gav honom våran mat en dag, spagetti o köttfärssås, han slevade i sej maten i ett nafs! Utan att klökas! Istället lät han MmmmmMMmmm :-)


Sen en annan dag fick han tag på Tonys glas, snabb som en vessla slök han mjölken som va i! Snacka om att vi blev snopna! Jag hade ingen aaaning om att han kunde dricka ur glas själv! 


Min duktiga lilla kille :-)
 

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-05-01 14:47:25

:) Roligt när man kan cykla igen utan att frysa ihjäl av vinden;) Har osså skaffat en cylle! Vad duktig Sebastian är, det går så himla fort...och jag hinner knappt träffa honom:( Men det ser gott ut när han äter, blir sugen på spaghetti och köttfärsås:)



Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela