Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

30år och Besök på SkånesDjurpark

Publicerad 2009-08-07 02:02:09 i Allmänt,

Tro det eller ej,men jag har fyllt 30år :-) Jag känner faktiskt ingen ångest över det,som många kan göra. Jag har inga gråa hår iallafall:-)
Jag fick en vacker bukett av Tony o några trisslottor, jag vann minsann 100spänn! :-o Så jag köpte mej lite hårfärg o färgade håret. Det blev riktigt bra. Jag har inte färgat det på 2år tror jag.

Blomman jag fick av Tony:


Så här blev mitt hår när jag färgat det:
FÖRE:


EFTER:


Jag tycker det ser ut som dockhår på denna bilden :-s Glänser gör det iallafall:-)

Vi firade min födelsedag hemma hos mor med "min" sida av släkten. Vi tyckte det va enklast så, då alla kan ta sej till mor lättare än till Ryd.
Vi bjöd på potatissallad, kassler o sallad. Till efterrätt massor med frukt o marängsviss :-) *MUMS*
Jag fick massor med fina presenter! Jag e sååå nöjd :-) Tack alla!

Här e en liten del av  folket på kalaset,Jonte, mormor, Wille, Jessica, Erik, Sanna o Theo:


Här står jag o sköljer frukt, i bakgrunden e min lillebror Magnus med sin son Erik:


Svettigt värre! Halsbandet jag har på mej fick jag av Sanna,Björn o Theo :-)


Vi har varit på Skånesdjurpark osså. Vi försöker åka dit 1 gång om året iallafall.
 I år va vi Magnus familj, Björns familj, mormor o Christian. Rebeccas syster hängde osså med :-) Vi har alltid så himla skoj o trevligt på denna utflykt!

Vi bestämde att i år går vi rundan baklänges. Det funkade perfekt, jag tror vi kommer att göra så i fortsättningen med.

Här står William o kollar kartan o funderar på vilken väg vi ska ta, dom flesta jag känner brukar klia sej i håret när dom funderar, men Wille kliar sej nån heeelt annanstans... Hehehe


Vi hade tur med vädret! Lagom temp, lagom molnigt. Ingen stekande sol o inget regn.
Jag tycker denna bilden talar för sej själv:


Barnen skötte sej perfekt! Dom älskade att få springa o leka som dom ville. Vi såg nästan alla djuren ute tillomed, det händer inte ofta!
Vi börjar alltid med grävmaskinerna, här testar Bella den för första gången:


Sen pausar Sebbe o Bella i vagnen:



Sebbe vill gunga, han håller fast för kung o fosterland, Bella FÅR inte den!!:


Sen efter lite vandring så kommer vi till hinderbanan där barnen får rusa lite till. Sen går vi vidare till björnarna, vi har tur, dom ska precis bli matade! Mamma björn vet precis vart hon ska stå! :


Barnen e helt fasinerade:


Som vanligt har Wille tuusen frågor att ställa om allt o inget ;-) Jag hoppas han lyssnar på svaren....
Barnen fick glass när vi va hos ankorna, dom hade tjatat ett tag efter det. Så sista biten gick dom nöjda o åt glass :-)
Då hade Bella hunnit däcka i vagnen, inte undra på, e man åksjuk o spyr i bilen hela vägen till Höör, då kan man nog bli lite trött... Förvisso spydde Sebbe osså på vägen. Men han va pigg o glad :-)

Till sist kom vi till grisarna:


Räcka ut tungan va han duktig på iallafall den grisen!:-) Hehehe

När vi kom ut till bilarna va det dags för mat. Alla va jättehungriga. Jag hade gjort egen potatissallad, köttbullar o korv till det. Jag åt äggmuffins o potatissallad utan potatis.
Sen hade jag gjort blåbärsmuffins till alla. Samt småplättar. Tog men morötter att knapra på med. Alla va nöjda o glada när vi åkte därifrån. Men så fort vi startade bilen o kört 200 metert så spydde Bella.... Som tur va så somnade Sebbe så han slapp på illa.

Ja, vad har mer hänt..
Sebbe har lärt sej klättra upp på stolarna hemma:


Vi har börjat o cykla varje dag hela familjen, en runda på 6km:


Jag o Tony ska osså skaffa oss hjälmar, vi lovar! ;-) Grabbarna e duktiga på att cykla o lyssna på oss under turen.

Vi har hunnit med att grilla endel, o dessutom har vi suttit på altanen o ätit!
 Premiären:


Tony o Wille står ute o grillar, så dom kom inte med på kortet.
När dom väl kom in o skulle äta så fick jag iallafall detta kortet på Tony.
Fråga mej inte vad han håller på med!:


Nu har Tony snart haft alla sina semesterveckor, bara denna kvar.Tiden har gått så snabbt!
Men vi har hunnit med MASSOR!
Med det får ni läsa om i nästa inlägg.

Hoppas ni osså har haft en härlig semester!


Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-08-07 10:25:09

Så många fina bilder! Tack för allt roligt i sommar!

kram

Postat av: Annika

Publicerad 2009-08-07 12:30:32

Vilken skön bild på Sebbe i gunghästen :-) Vad hade Tony druckit medan han grillade ;-)

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-08-07 14:07:47

hahaha Tony ser ut som han ska nysa:D Jag hoppas du gillade presenten från oss också?;) Roliga foton iallafall!:)



Kram!

Postat av: Rebbe

Publicerad 2009-08-08 09:50:52

Haha men wille då,men kanske tänker med en annan del;) Verkade som sebbe ville ha med sig gunghästen hem så hårt som han håller;P o ja tony ser ju ut som en guldfisk på den bilden haha.. Kram

Postat av: Tezz

Publicerad 2009-08-09 13:50:12

GRATTIS i efterskott..

Härliga foton,såg ut att vara en skön och rolig utflykt till djurparken..

KRAM

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-08-09 23:50:21

Grattis i efterskott o vad fint ditt hår blev :) Massor av fina bilder :)

Postat av: Anne

Publicerad 2009-08-24 00:25:26

Grattis i efterskott =)

sv:Okej, ja men då gör du dels för banens skull och dels för din egen, du mår bra och lever längre och dina barn får ha dig längre. Ibland brukar man tendera att göra tvärtemot som folk säger enbart för att man vet att det retar dem. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela