Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Köket

Publicerad 2009-03-12 21:17:15 i Allmänt,

I början av januari fick jag för mej att vi skulle fixa kaklet i vårat kök, fogmassan hade börjat vittra sönder på en heldel ställen. Så istället för att byta ut all kakel, som säkert håller i flera år till, så bytte vi ut fogmassan :-)
Till vår hjälp hade vi barnens farfar :-) Tack snälla ännu en gång :-)

FÖRE:



EFTER:


Här har vi inte putsat det ännu, men man ser en klar skillnad! Köket blev mycket ljusare! Inte för att vi e snåla, men kan man komma billigt undan så försöker man ju hitta billigare alternativ ;-)
Vi bytte osså handtagen på skåpluckorna. Biltema har mycket fint o till ett rimligt pris tycker jag. Där handlar vi mycket sånt här :-)

Vi funderar på att byta golv i köket med, nu har vi trä klickgolv, gammalt sådant. Vi vill ha en vanlig plastmatta nu när barnen e små för det spills en heldel på golvet just nu...

Just nu så snöar det ute..Det har nog kommit 1dm på 2timmar :-o Barnen kommer att bli förvånade imorgon iallafall :-)
Sebastian e förkyld som bara den, Izabell däremot har piggnat till ordentligt.
Jonathan o William har börjat på tennis träning här i byn. Dom gillar det verkligen. Det va som tur va inte så många i gruppen denna gången, 7st, det räcker gott o väl för en person att ta hand om!

Nu skriker Sebastian IGEN, får väl ta honom, han e lite missnöjd när jag inte e i närheten eller håller i honom förjämnan. Nu har Tony honom givetvis, jag låter inte han ligga o skrika i sin säng ensam ;-)

Ha det bra!

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-03-13 12:13:44

Köket blev så fint, så fint!

Låter jätteroligt med tennis-träning, det får du berätta mer om imorgon!

Ska bli så skoj att ses! kram

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-04-01 18:52:54

Ja, kaklet är jättefint :) men nu vill man gärna se något annat. Kanske Tonys tå t.ex, det är alltid kul med lite omväxling =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela