Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Trädgårdsarbete o förtidig present :-)

Publicerad 2009-05-26 11:04:51 i Allmänt,

Nu har det varit så fint väder att man fixa till trädgården lite. Alla rabatter fick sej en omgång o gräsmattan blev klippt o ansad :-) Buskar o träd gick jag osså lös på hehehe, ge mej en sekatör så  rensar jag det mesta på en buske :-)
Barnen o Tony hjälpte till på en hörna. William är den som tycker mest om att göra riktiga grovarbeten, jobba ordentligt med kroppen, då e han nöjd.
Sebastian o Bella gungade o lekte. Jonte örlade omkring i trädgården som vanligt. Hela tiden frågade han mej, NÄR ska vi ta fram poolen mammmaaaaa?? Och alltid SAMMA svar; när jag fyllt år...

Jag har ju länge velat ha en Laptop, o önskat mej det i 30års present av Tony. Jag vet att det e dyrt med en sån, men man får väl önska?
Vi va hemma o grillade hos Jessica o Per förra veckan, mycket god mat o mycket trevligt sällskap, Sanna o Björn o Theo va där osså :-)
När vi sitter o käkar så pratar Per o Björn. Björn säger; jag ska nog sälja min laptop. Då hojtar jag till o säger TILL MEJ? ;-)
Sen tittar jag på Tony o blinkar:)
Dagen efter så får jag ett sms av Björn, han undrade om jag fortfarande va intresserad av datorn. Jaaaaa! Klart jag e!!!
Sen kom jag på den briljanta idénatt jag kan ju önska mej den av Tony:-)
Dagen efter hade jag min älskade laptop! Så nu e denna stund sitter jag i lugn o ro på mellanvåningen, i soffan, o skriver! Sebastian sover, förengångsskull, i sin säng.
Jag "lånar" grannens internet, han har tydligen trådlöst. Jag får mitt trådlösa på torsdag.
Känns lite ovant med detta operativ systemet (heter det så?) ubunti heter det.
Jag har haft Microsoft i alla år.
Så i detta inlägget blir de inga bilder. Men jag lovar, det  kommer såsmåningom. Ovant att inte ha en mus till datorn heller.

I helgen hann vi med ett kalas osså, barnens kusiner fyllde år, Johanna 12år o Victor 10år.
Vi va i fiskestugan, runt 35 pers skulle jag tro. Varmt o gott va det iallafal ;-) Det bjöds på smörgåstårta *mums* o kaffe o prinsesstårta o kakor.
Vi fick gå lite tidigare än planerat, våra barn va helt toppade. Bella gnällde o skrek. Dom kan ju inte gå ut själva där. Så ibland brukar en av Tommys brödrar få gå ut o leka med alla barnen.(tack snälla!) Jag hoppas han gillar att leka med dom. Annars måste han säga till!
Samtidigt kan man ju inte alltid lita på att han e ute o leker med barnen. Vi föräldrar har ju ansvaret för att våra barn inte gör sej illa eller springer iväg.

Det har varit Holje Marknad i Olofström denna helgen. Vi hann inte med att gå dit. Barnens dag va det osså. Men vi kände att våra barn fick vara hemma lite o leka med oss i stället :-)

Jag får ju berätta att jag o William körde till Tingsryd i lördags, innan kalaset, o handlade på Hammar plast. Sen körde vi till guldsmedsbutiken o tog hål i Willes ena öra :-)
Först va han lite nervös att det skulle göra ont, men när han såg att jag hade, inte mindre än 10 hål i mitt ena, så blev han lugn igen. Han valde själv färg på öronhänget, blå skulle det va.
Jag kunde inte ta några foton, för han fick sitta i mitt knä o ta hål.
Han blev så tuff i sitt fina öronhänge. Han passar verkligen i det!

Detta e sista veckan barnen går på dagis, sen har dom äntligen sommarlov. William ska börja på Eken till hösten o Jonathan på Rönnen, mina stora killar! Fy vad tiden går fort!
Vi ska inskola Sebastian på Trollebo i September. Jag tycker det e bäst att han kommer på samma avd som Izabell.
Vi får hålla tummarna att jag får jobb till hösten!
Det blir som tim vikarie, alltid e det väl nån som blir sjuk ;-)

Nästa helg e det Morsdag o kalas, Igen..
Vi ska fira Felix samtidigt, han fyller 6år :-)
På lördagen ska vi till Magnus o Rebecca, där blir det 25års kalas för Magnus.
Tur att Tony e ledig på Fredagen.

Ha det så bra!

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-05-28 21:04:48

Ojojoj vad tuff Wille blev med sitt örhänge!:D

Det var jätteskoj att ni ville komma på grillkväll! Det måste vi göra om fast hemma hos er nästa gång var ett tag sen vi hälsade på er nu ju!

Ska bli skoj på lördag med!:)

Bilden på Sebastian är skojig med haha!:D

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela