Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Bröllop och Kantareller

Publicerad 2010-09-01 11:04:41 i Allmänt,

I helgen var jag som sagt brudtärna på min nästkusins Bröllop:-) Det var sååå fint och allt gick så bra!
Bruden var mycket vacker:-) Så nu är hon också en fru:-)

Det regnade förvisso från timmen innan bröllopet till lite efter, men det ska ju betyda lycka i äktenskapet säger endel;-)
Då får vi tro på det!
Vi var rätt många gäster på kalaset efteråt, då bjöds det på smörgåstårta och sen kaffe och kaka. De hade ett eget LIVE band som spelade på kvällen, jätteduktiga var dom! Brudens maken är medlem i detta band;-)
Jag var hemma i Ryd igen kl 12 på natten, helt slut var jag! Tony sa att han inte hört mej snarka så högt och mycket någon gång, någon natt, i hela sitt liv :-o Hahahaha:-D
Dagen efter kände JAG mej bakfull:-o Jag som varken druckit nån sprit eller käkat nåt med socker i!
Brudgummens bror var förresten marskalk på bröllopet.

Här kommer en bild på hela följet:




I måndags när jag lämnat pågarna på skolan så åkte jag, Tony och småbarnen ut i skogen i hopp om att finna lite kantareller:-)
Jag är ingen svamp plockare direkt, så jag har ingen aaaning om vart den kan finnas. Så det är ren tur OM jag hittar någon;-) Jag är glad om jag hittar tillbaka till bilen efter en rundvandring i skogen;-) Mitt lokalsinne är likamed noll!

Men vi lyckades skrapa ihop 3Liter kantareller iallafall, på 3timmar ca. Helt okey för en icke svampplockare:-)


Sebastian "hjälpte" mej att rensa svampen.
Först ville han smaka en svamp innan jag stekt dem, det var inte så himla gott tyckte han ;-) Men när jag väl fick dom stekta DÅ käkade han så det stod ut genom öronen :-) Bella tyckte nog att hon smakat annat som var godare;-)
När grabbarna kom hem från skolan så fick dom också lite svamp, dom tyckte det var jättegott!
Själv kan jag bara äta lite, för jag tycker kantareller blir så mastigt på nåt vis? Eller är det bara jag som är konstig...
Men gott är det iallafall:-)

Mitt projekt denna veckan var att få ordning på klädkammaren som vi har på ovanvåningen. Lättare sagt än gjort...
För i den garderoben är det FULLT med barnkläder inslängda på golvet, som ska användas i framtiden, eller är för smått och som ska vidare till kusin Theo.

Men nu minsann, har jag fått upp alla minibebiskläder och sängkläder upp på vinden, där dom ska vara i ca 25år. Alla kläder som barnen ska ha i framtiden är lagda i äkta Hammarplastlådor;-)  Jag kunde tillomed dammsuga där inne när jag va klar:-o
Under tiden som jag fixade med kläderna så badade jag barnen, Tony jobbar eftermiddag denna veckan. Jag var färdig med allt kl halv7 på kvällen. Då hade jag hållt på i nästan 4 timmar:-s
Jag är imponerad över att barnen skötte sej så bra så länge! Jag hann ju bli klar med allt:-)

Nästa projekt är att rengöra kristallkronan...

Ha det gott!
Klä er ordentligt nu så ni slipper höstförkylningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela