Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Amning

Publicerad 2015-07-15 13:49:20 i

Finns det något mysigare än att amma sin bebis? ♡
Meningen va att jag skulle sluta amma för ett tag sen... Men det gick inte så bra, Gustav gillar tutten alldeles för mycket :-D hehehe 
o funkar det så e det väl bara att köra på! :-)
Han äter riktig mat nu med, så jag hel ammar inte. Han får när han vill ha.


Anledningen till att jag skulle sluta amma va att jag behöver verkligen gå ner i vikt nu. 
Sötsuget från helvetet har jag när jag ammar 😨
Det är inte bra för min vikt. Dessutom e jag trött på mina kläder som jag har nu, jag vill använda dom som jag har när jag e smal :-) Dom e mycket finare :-D 

Fastän att jag vägde (innan jag började banta) 135kg så hade jag inte problem med att röra mej eller springa efter barnen härhemma :-) 
Så illa har det aldrig varit ;-) 
Jag får med mej nästan hela familjen när jag e ute på promenader o cykelturer. Det enda jag tränar själv e på motionscyklen o crosstrainern inne.
Sen har jag minskat på kaloriintaget. Inget socker eller kolhydrater.
Så i skrivande stund har jag hållt på med detta i 12v ca.                    

Denna gången går det såååå mycket långsammare att gå ner i vikt :-s varför vet jag inte. Än syns det inte nån skillnad tycker jag..

Bara att kämpa på! Jag e ju ganska envis! ;-)

Ha de gott!

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2015-07-15 20:22:00

Så fin amningsbild på er två. <3
15 kg på 12 veckor är galet bra. Detta fixar du vännen. Ska bli härligt att ses imorgon. Kram

Svar: Tack 😀
Maria Zimmer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela