Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Rena rama sjukstugan!

Publicerad 2008-11-16 23:20:04 i Allmänt,

Ja här har alla varit mer eller mindre sjuka. Det började med att Tony kom hem dragandes med feber o förkylning på stämbanden..
Sen fick Jonathan öroninflammation. Körde med han till vc o det blev pencilin kur i 5 dagar.
Efter honom så blev Izabell sjuk, hosta, snorig näsa och feber. Det värsta va när allt slem skulle komma upp... Urk! Då  vill man inte va förälder...
Samtidigt har Sebastian börjat hosta o slemmet kommer upp på honom osså... Jag har bara tänkt hela tiden *hoppas det inte e RS viruset!* Sen feber på det.
Sen minsann blev jag sjuk! Fick en 2timmars sjuka, sen hade jag inte tid att va sjuk mer o blev frisk, jag kunde förvisso inte prata för min röst försvann i 2 dagar..
Sist men inte minst så blev William sjuk. Feber o kräääkas.....
Man märker direkt när han blir kass! Han slutar äta o blir superlugn!

Så här er man ut när man e sjuk. Stackars William!



Precis innan han la sej ner så sa han:
-Mamma, jag tror jag barrar!
Jag förstod att han menade att han hade frossa o feber ;-)
Rätt skojjiga saker han säger ibland den där grabben.

Men nu tror jag faktiskt att vi e på bättringsvägar! *Ta i trä*

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2008-11-18 21:06:27

Stackars barn som är sjuka och stackars föräldrar som ska ta hand om dom... för vuxna har ju inte tid att vara sjuka.

Vi har också varit förkylda här hemma. Men denna gången så var det jag som var sjukast.

Kram på er!

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-02-12 12:21:33

Aaw stackars er, var ju ett tag sen nu men har inte läst din blogg förrän nu!

Hehe Wille lyckas alltid att klämma in nåt skoj!:D

Postat av: Mormor

Publicerad 2009-02-12 12:34:19

Ja hehe han är grabben med choklad i...men han fick väl glass ? det ska dom ha så kan barren växa ut igen. Vår lilla gran.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela