Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Sjätte bilden...

Publicerad 2009-02-17 19:53:40 i Allmänt,

Jag har blivit utmanad av http://mariasegnalillablogg.blogg.se :-)

  Här är reglerna:
- Gå in i mappen mina bilder.
- Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden i den mappen.
- Visa bilden på bloggen och skriv något om den.
- Invitera sex stycken nya till att vara med på utmaningen.
- Länka till dem, och låt dem veta att de är utmanade

Denna bilden blev det.
Här sitter Sebastian o leker med en ballong Februari09


Nu följer jag bara några bloggare o dom har redan blivit utmanade...


Jag får berätta om besöket hos läkaren.
En mycket trevlig sådan i min ålder skulle jag tro. Han frågade lite saker o kände på min hals. Han tryckte exakt där jag känner trycket! Berättade att mor haft struma o att far gått bort tidigt i hjärtinfarkt.
Genast tog han mitt blodtryck :-o Det visade sej va fullkomligt normalt 125/70
Han sa att antingen va det struma eller förstorad sköldkörtel.
Nu i veckan ska jag ta en massa prover, då ska jag vara fastande. Fick en ny tid för att kolla blodtrycket.
Pratade lite om min vikt osså, han föreslog GI-metoden :-) me like :-)

I fredags va det vår tur att få maginfluensa :-( William va först ut. Sen Sebastian, efter han kom jag o Izabell o Jonathan kom sist. Tony missade flunsan helt denna gången. Annars brukar det vara jag som slipper...
Men nu e vi nästan på benen igen.

Jag hann faktiskt klä om kökssoffan innan flunsan drog igång! Jag blev supernöjd!

FÖRE:



EFTER:


Det va första gången jag klätt om någonting så här. Det va super enkelt! Lagom avancerat för mej :-D

Måste berätta att Sebastian har börjat åla sej fram på golvet o käkar upp allt i sin väg ;-) Bara väntar på att han ska komma på hur man kryper. Just nu sitter han på golvet bakom mej med sina leksaker o tjattrat för fullt, det låter så mysigt :-)

Igårkväll nattade jag alla dom stora barnen samtidigt. Jag hann läsa 1½ saga, sätta igång en skiva till Wille o lägga mej bredvid Bella o hon slocknade,  allt det tog 40minuter! INTE ILLA!
Så jag fattar inte hur det kan ta 3timmar för Tony att natta kidsen?? Han kommer ner lagom tills jag ska gå o lägga mej vid halv 11.

När jag fått barnen att somna så snabbt så hann jag ju scrappa en LO tillomed. Den första på nästan 1år. Sen har jag ju en hel del tvätt att tvätta nu när alla har spytt ner sängar o kläder o mattor.. När Sebastian drog igång så fick JAG byta om 4 gånger! Han riktade ju naturligtvis strålen rakt mot mej varenda gång! Men men, så e det att va småbarns förälder.
Nu sitter han o skiter dessutom.. Så det får jag ta nu o sen får jag tömma maskinen igen..

Ha det! Hoppas ni klarar er från maginfluensan!


Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-02-18 11:59:56

Fasen vad trist att va sjuk jämt, fast jag och Pär börjar nog få nåt...:( Känner oss båda rätt krassliga! suuuck...

Vad roligt att Sebastian börjat åla sej!:) Det går så himla snabbt!

Va fint det blev med soffan! Ser ju ut som ny!

Får hoppas att det är goda nyheter du får av läkaren sen!

Kram!

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-02-18 12:59:55

Skönt att ni är på benen igen. Magsjuka är verkligen inte skoj!

Hoppas det går bra hos läkaren, hör av dig när du varit där!

Kökssoffan blev ju hur fin som helst! Du är duktig på det där!



Nu måste vi ses snart, kan knappt komma ihåg när det var sist!

krmakram

Postat av: Mia

Publicerad 2009-02-20 18:10:49

Ja du en bra fråga du ställde, önskar man kunde svara har haft dom frågorna ofta i mitt huvud varför börjar man banta o sen slutar man sen klagar man hahaha.. Men stolt är jag för jag har vart uppe på 130 kg o dit vill jag inte igen. kramis

Postat av: Marika

Publicerad 2009-02-21 19:47:36

Vad snygg soffan blev!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela