Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Snart skolstart...

Publicerad 2010-08-19 10:24:50 i Allmänt,

Ja, om några dagar börjar William Ettan o Jonathan börjar i Förskoleklassen :-) Mina stora gossar!
Izabell och Sebastian får dröja sej kvar ett tag på dagis;-)
Tonys semester är slut nu, han har nog jobbat i 2v, lagom till jag slutade jobba.

Min viktnedgång fortsätter, som tur är;-) Men jag tränar inte lika mycket mer. Min kropp säger till nu, jag är tydligen trött ;-) Men jag käkar GI ännu.
Min nuvarande viktäre 82kg. Mitt mål är fortfarande att väga 75kg. Men att ha kommit så här långt på så kort tid, är över mina förväntningar!
Med hjälp av stöttande vänner och familj så går det bra!:-) Utan er hade det nog gått mycket sämre:-s

William fick för sej att han ville ta ett foto på mej idag, så här kommer ett dagsfärskt foto:


För de som inte har sett mej innan jag fick barn, så kan jag säga att så här såg jag ut och tillomed mycket mindre;-)
Jag har fått göra endel utrensningar i min klädes garderob :-o Jag skänker kläderna till hjälporganisationer, änsålänge har det blivit ca 12 ica kassar...
Tony frågade om folk hade någon nytta av mina gamla kläder egentligen... Finns det så tjocka personer dit kläderna skickas? :-o
Mitt svar: Det finns tjocka personer överallt i heeela världen ;-) hehehehe Om inget annat får dom väl vira det flera varv runt sej ;-)
Så både jag och huset har blivit lite lättare nu:-)

Annars så trallar det på som vanligt omkring oss. Min mor har flyttat till en lägenhet, där trivs hon bra. Hon slipper tänka på trädgård, ett stort hus att värma upp osv...
Den 28e Augusti gifter sej min kusins barn:-) Jag har fått äran att vara tärna :-) Så nu är det mycket som ska fixas inför det. Skoj!
Som tur var så har jag ju varit tärna förut och då har jag naturligtvis sparat den tärneklänningen. Jag chansadepå att den passade mej än, och det gjorde den! :-o
Så den har varit på en välbehövlig kemtvätt!

Nä, nu kallar barnen på mej....
Jag återkommer när tid finnes;-)

Ha det gott till dess!

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2010-08-26 16:41:54

Jo, Wille och Jonte ser verkligen stolta ut:) Men barnen bakom Wille ser lite läskiga ut med sina förvrängda ansikten:O hehe lite "The ring" över dom;) Fint foto på dej:) Ser så avslappnad och lycklig ut, som om du inte hade ett bekymmer i världen:)

Saknar er!

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela