Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Stor gosse!

Publicerad 2010-08-27 09:44:12 i Allmänt,

William har tjatat hela veckan om att han vill gå hem från skolan själv. Jag har medvetet dragit ut på det... Men idag är det D dagen:-)
De har en kontaktbok som man kan skriva i om det är något speciellt man vill läraren. Där i skrev jag vad som gällde. Så vi får se om dom ringer hem och säger att han ångrat sej;-)
Tonys syster hämtar sin ena dotter samtidigt, så hon får kolla så Wille går iväg.
Nej, jag är ABSOLUT inte någon hönsmamma;-)

Mina barn börjar bli stora nu:-o Jösses vad tiden går!
Numera behöver vi inte ha grinden upp till ovanvåningen nerfälld längre, för Sebastian klarar av att gå i trappor nu, utan att trilla ner. Grinden ner till källaren får vi ha kvar ett tag, för det är stengolv i källaren:-s
Izabell är inne i värsta 3års trotset... Inget är bra och då menar jag verkligen INGET! Hon skriker och skriker och skriiiiker...
Hon ska bara titta på Små Einsteins. När vi går ut så ska hon bara ha lackskor på sej, även om det regnar ute... Borsta håret är nog det värsta att göra i hela livet, anser hon.
Som tur är så ääälskar hon sitt dagis:-) Jaja,,, min lilla butterfia..;-)

Samtidigt som Bella nu är inne i sitt underbara trots så tycker Jonathan att han osså ska hänga på med lite trots. Han är förvisso lättare att hantera, för han blir så SUUR! Inte bara en kort stund, utan det kan gå en hel dag som han går och tjurar och muttrar för sej själv. (Mostersyndromet) ;-)
Han har dessutom växt så det knakar nu i sommar.. Jag har fått köpa en massa nya byxor till honom.   Tro det eller ej, men byxorna dög;-)
När jag lämnar honom på skolan så säger han ju knappt hejdå till mej, han trivs så bra i förskoleklassen :-) De har redan tagit klassfoto på alla barnen. Ska bli spännande o se hur fotot blev :-)
William tog ju osså foto samma dag.



Ett nytaget foto på alla barnen, man ser att Jonathan har alldeles nyss varit sur, för han har ena benet uppe, han skulle minsann INTE vara med på nåt kort!! Men till slut fick jag och Tony dom att skratta:-)

Idag är det fredag och då ska man tydligen ha "fredagsmys" enligt Tv;-)

Ha nu en trevlig helg!



Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-08-27 13:38:03

Bilden på dina underbara barn blev jättefin! Jisses som tiden går, man hinner knappt med!

kram

Postat av: Jessica

Publicerad 2010-09-03 09:46:53

hehe, vadå "mostersyndrom"?;) Jag surar väl aaaaldrig...? Men jo, jag har märkt att om Jonte blir sur så surar han i evigheter hehe

Fina kantareller ni plockade:) Våra var inte så stora:p Men dom fick plats på en macka och i en sås. Tror nog du verkligen behöver en ny jacka;)Skoj när man ser hur mycket man gått på gamla kläder...som du sa så inser man det då!:)

kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela