Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Mini semester till Astrid Lindgrens värld och en söndrig tvättmaskin.

Publicerad 2012-05-14 17:39:17 i Allmänt,

Tja, mini o mini, detta e nog den enda o längsta semestern vi någonsin haft tillsammans med barnen.
Vi hyrde en stuga från fredag till lördag. Barnen va så duktiga hela tiden o skötte sej så fint, dessutom blev ingen bort tappad ;-)
Resan dit tog ca 2.5 timme.
Snart e vi FRAMME!!
*
Vår fina stuga:
*
Barnen undersöker sängarna:
*
Kusin Theo o William kollar läget i stugorna :-)
*
Bella o Sebbe kollar osså :-)
*
Dom behövde iallafalll inte bråka om hästarna..
*
Labyrinten va en svår nöt att knäcka ;-)
*
O så lite Karlsson på taket teater:
*
Bella hittade hästen såklart :-)
*
Vi tittade på Pippi och Emil i Lönneberga teater osså. Vi valde nog den perfekta dagen att hälsa på där, knappt något folk alls, helt perfekt!
Barnen åkte rutschkanor o gick på "inte nudda marken bana" Det va bara Bella o Björn som ramlade i vattnet ;-)
På fredagen blåste det rejält men va endå väldigt varmt, på lördagen hade det slutat blåsa men det va kallt o en och annan regnskur fick vi..
*
*
När vi var vid stugan så grillade vi och barnen lekte på lekplatsen som va alldeles bredvid, helt perfekt :-)
Denna lilla mini semester kommer vi att göra om nästa år! Den saken e säker! :-D
*
*
När vi kom hem igen så hade en reparatör varit o hämtat vår tvättmaskin, som gått sönder veckan innan... Kan säga att det va inte inplanerat att den skulle gå isönder :-s Så vi hade ett STOOORT berg med kläder som måste bli tvättat inom kort...
Som tur va så fick vi tvätta hos Tonys föräldrar :-D  Vi är evigt tacksamma för detta! :-) Vet inte vad vi skulle gjort utan dom!
*
*
Jag har varit lite kreativ osså! Alla barnen fick nya foppatofflor, jag hade lovat Bella (dumt att lova) att hon skulle få ett par med fina diamanter på... Nu va det så att dom va slut i affären...
Så det va bara att ta fram limpistolen o mina vackra diamanter som jag scrappar med i vanliga fall.
Så här blev det:
*
*
Men hon blev inte nöjd endå, dom va ju inte ROSA... :-s
*
*
Än e det inte slut på kreativiteten;-)
En cigarrlåda:
*
*
Så här blev den:
*
* Den ska vi ha på jobbet som en "Grattis låda" till barnen när dom fyller år.
Jag blev faktiskt riktigt nöjd med den :-)
*
*
I helgen va det Holje marknad med, jag åkte dit med Sanna o Björn. Familjen fick stanna hemma då Bella o Sebbe fick feber så fort vi kom hem från ALV. Det enda jag köpte va marknads godis. Gott!
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela