Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Ännu en helg över

Publicerad 2008-08-25 21:58:17 i Allmänt,

Ja, då vad det en ny  vecka då.
Vaknade imorse o kände mej rastlös. Bestämde mej lite snabbt för att åka till mor i Kritianstad, med alla kidsen i släptåg. Dom skötte sej exemplariskt i bilen :-)
Det va premiär turen för min del, att ta alla fyra själv en sån lång runda. Jag e riktigt stolt över mej själv! ;-)

När vi väl va framme hos mor så vad det amning som gällde först. Sen körde vi alla in till stan o handlade en present på guldfynd, jag tog lilleman o mormor satt i bilen med dom andra. För in till guldfynd får dom inte följa med! Då hade dom vält affären!
Sen vidare till Apoteket, o sist till skopunkten. Där fick alla barnen varsen glass för att  dom vatt så duktiga o tålmodiga under turen.
Sen hem till mor igen för att amma...
Vi va hemma igen i Ryd vid halv 3 tiden. ALLA kidsen sov i bilen. Kändes skumt att kunna ta in alla grejor man handlat utan att behöva hålla koll på nån.

Fick ett sms av min kära sambo att dom sålde billiga "Orbitreks" på Maxi idag. Den kostade bara 999kr! Som hittat! Så den fick han köpa till mej.
Så när sambon har satt ihop den, så ska svetten lackas! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela