Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

FYY!!

Publicerad 2008-10-21 09:42:44 i Allmänt,

Ahhh va arg jag e!! :-(

Idag när jag skulle lämna William på Dagis så inträffar följande scenario:

Vi kommer in i hallen på avd, Wille visar sina nya skor för kompis. Tar av dom, går in till personalen o säger hej, tar av sej ytterkläderna. Allt e frid o fröjd, William e på gott humör. Han e stolt över sina nya skor.
Vi säger puss o kram!

Avd har en sk "lekhall", där finns kuddar man kan bygga o leka med, det e därför dom har hallen. Det är redan två killar där o leker, varav en vi känner mycket väl! Dom har "bestämt" att kuddarna ska vi inte leka med! :-s
Efter några sekunder kommer William osså ut i hallen, han fick vara där o leka för personalen.
Glad i hågen går han fram till kuddarna o ska börja leka, innan dess har han sagt till mej att vänta lite, jag skulle se hur han lekte, tyckte han.
Visst, jag stannade för att kolla, som TUR va!!! 
Då säger dom andra gossarna att NEJ, vi ska inte röra kuddarna idag! O tittar på varandra.
När jag såg Williams uttryck, så kände jag, som mamma, ett stick i hjärtat! :-( Fyyyy så ledsen jag blev!
Som pedagog blev jag skitförbannad!! Det kallar jag mobbing det dom gjorde!!! Sånt förekommer inte när jag jobbar!!
William kom helt av sej! Som tur va stod jag där ännu, o wille kom ut till mej med rödkantade ögon o darrande underläpp...
Då sa jag till honom att gå in o gör något roligare! För här ute e det inte något skoj!
Då gick han in till dom andra.
Sen gick jag, vet ej hur det blev sen. Men fyy va ledsen jag va när jag gick hem!
INGEN e elak mot min SON!!

Va tvungen att skriva av mej lite!

Kommentarer

Postat av: ulrika

Publicerad 2008-11-03 09:03:21

Usch ja!Som mamma skär sånt i hjärtat!



Kramelikram

Postat av: Mormor

Publicerad 2009-02-13 13:01:22

Tur att inte hans mormor och moster var där...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela