Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Härliga Påsk :-)

Publicerad 2009-04-16 18:07:58 i Allmänt,

Förvisso e Påsken över just nu, men lite bilder skadar inte att visa :-)
Jag tror att detta va den första påsken det inte blåste o regnade ute, på många år! Helt underbart väder!

Vi hann med att påskpyssla lite, barnen älskar att pyssla härhemma. Bara det att jag ska ha tid att plocka fram allt, det krävs lite planering när man har 4 småbarn som vill allt samtidigt! Så denna dagen planerade jag att barnen skulle få göra varsen kyckling :-) Dom blev sååå fina!

Wille har nästan gjort färdigt sin här:
 

Jonathan är fullt koncentrerad med att måla sin :


Bella likaså:



Sen va det dags för att måla barnen till påskkärringar :-) Det tycker jag e skoj iallafall :-) Sebastian tyckte det va superläskigt, så han kunde jag inte ens ta kort på. Izabell skrek som en galning o grabbarna ville inte klä ut sej..
Men en bild blev någorlunda oki:


På Påskafton bjöd vi in barnens Farmor o Farfar o Gammel Farmor på middag. Det blev himla trevligt! Vi bjöd på potatisgratäng o grillat kött, sallad o tzatziki till det, mysigt att grilla på påskafton :-) MUMS!

På morgonen blev det äggajakt för hela slanten, här sitter de stora barnen o käkar godiset som fanns i påskäggen:


Sebastian fick en specialare:


Vi körde till Ystad o hälsade på min lillebror o hans familj, de bjöd på en mycket god midda o efterrätt.
Tony o Jonathan kollar i en gammal hederlig kartbok för att hitta dit ;-)
Jag tror mest att det va Jonathan som va intresserad av vart vi bodde på kartan. Kan inte låta bli att tänka på att denna synen kommer att förekomma ofta när Jonathan e tonåring o förmodligen kommer att köra rally med sin far ;-)



Sist men inte minst så får jag väl bjuda på en bild av en RIKTIG Hönsmamma :-))

Hahahahaha :-)))


Kan ju osså berätta att Sebastian snart är 10 månader o har fått sin 8e tand. Tar sej fram bra med stöd o e på god väg att kunna stå utan stöd numera :-)


Koncentrationen e total här :-) Han stod nog i minst 3 sekunder! Hehehe

Nu e det iallafall dags för mej att traska upp o fixa lite kvällsmat till familjen :-)
Ha det gott till nästa gång :-)

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-04-16 20:55:08

Så roligt att se lite bilder. Hönsmamman är så fin, så fin! kraaam

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-04-17 22:43:59

Haha, det var en rar hönsmamma :) Lisen äter också palle kuling. Idag fick vi buffe från maxi (eller är det ica?) och bland rabatterna fanns Palle Kuling med...Lisen var MYCKET intresserad :)

Postat av: Mia

Publicerad 2009-04-18 00:50:31

Hej.

Du är utmanad. Kolla min blogg så får du se.



Fina bilder du lagt in. Den på dig är speciellt bra :)

Så kul att lillgrabben snart promenixar omkring. Så gulligt när dom kämpar på.



Kram

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-04-18 10:42:27

Vilka fina kycklingar dom gör!:) Jonte ser verkligen koncentrerad ut hehe



Hoppas vi ses snaaaart!

Kram!

Postat av: Jonna

Publicerad 2009-04-20 22:10:16

Härliga bilder =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela