Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Sommaren är nog på väg!

Publicerad 2009-04-29 23:37:19 i Allmänt,

I det förra inlägget så blev jag utmanad av http://miasegnalillablogg.blogg.se inte den adressen som jag skrev, för den funkar ju inte.. *Förvirrad*

Som alla har märkt så e vädret toppen! Varma vindar som blåser o solen skiner för fullt! Härligt!
Vi får hoppas att det håller i sej ett tag. Imorgon e det Valborg, mina föräldrars bröllopsdag :-)
Vi hade tänk att titta på majbrasan men det blir nog inte så, brandrisken e för stor i år :-(

Jag och barnen har börjat gå lite längre promenader i skogen, för nu kan man ju sitta ner i gräset o ta en fika paus utan att frysa häcken av sej ;-)
Barnen e riktigt duktiga på att gå, det tar nog 2 timmar att gå rundan. Dom e helt upptagna av skogen o sjön som vi noggrant tittar på :-) O alla Ekorrar som far omkring överallt!

Jag lyckades minsann ta kort på en!


Söt liten rackare :-)

Dom första gångerna vi gick promenaden så hade jag bara den vanliga vagnen med mej, tänkte att Bella kunde gå själv. Men hon lyssnade inte för fem öre när jag sa åt henne att hålla ivagen när vi gick över vägen. Så nu e det dubbelsulkyn som gäller. Lyssnar hon inte så blir det vagnen!



Hon ser kanske inte så olycklig ut här...
Men när vi närmar oss det stället vid sjön där vi brukar kasta sten, DÅ blir det liv i luckan o hon "vill gå fälv" som hon säger.

Här kastar barnen sten, o allt annat osså för den delen, i sjön.


Bella ser så fin ut på denna bilden :-)


Ha det så bra!

Kommentarer

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-05-02 23:27:14

Hon är verkligen jättesöt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela