Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

En bruten lilltå..

Publicerad 2009-02-25 20:15:58 i Allmänt,

Mmm, vi andra blev ju magsjuka, så Tony tyckte väl att det skulle va synd om honom osså så han passade på att bryta sin lilltå..
Det va på fredags morgon detta hände, halv6 på morronen. Då fick Tony för sej att gå ner o hämta mobilen som va inställd på väckning. Denna dag va han ledig, jag skulle ta blodtrycket på vc.
Iallafall så har han 2 steg kvar på trappan o missbedömer det helt! Han trillar handlöst rakt på sin lilltå (Tony e ju rätt lång så det blir en rejäl duns) Jag som ligger i sängen, hör hur det knäcker till i tån o några sekunder senare sitter Tony o bölar som ett fruntimmer ;-)
Han kommer upp haltandes och naturligtvis MÅSTE han slå i den onda, något deformerade lilltån i sängkarmen.
Då kan jag inte låta bli att garva, han ser så ynklig ut! ;-) (Men jag tycker synd om dej endå älskling)

Karl som han e så blev han ju helt handlingsförlamad i minst 3 dagar. Men jobba DET skulle han minsann! Han fick tejpa tån, läkarna gör ju inget åt brutna tår fick jag höra...

Mitt blodtryck va lika bra som sist 130/75. Pulsen va med oki. Jag tog ju en massa prover osså. Fick svar för nån dag sen. Jag e fullkomligt frisk :-) Det enda han gnällde på va mitt järnvärde, det va liiite lågt. Min lever va kanon :-) Märks minsann inte att man söp i sin ungdom :-)
Sköldkörtlen va pyttelite underaktiv.
Så nu e det upp till röntgen om dom ser nåt ovanligt i min hals...
Jag har fortfarande kvar trycket över strupen iallafall.

Fick reda på att Williams biologiska faster fått en gosse på nyårsafton, en ganska så stor Benjamin 4.7kg :-o Jag som tyckte Sebbe va stor! Så 2 kusiner på samma dag, inte illa!


Både fredagen den13e o alla hjärtans dag har varit. Jag fick ett kexchoklad o dragerade jordnötter av min älskling:-) Jag va snäll o köpte inget alls till honom... Det kommer nog fler allahjärtansdagar skulle jag ttro ;-)

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-02-25 23:30:55

jag köpte fina saker förra året till min sambo o tänkte detta år ska vi fasen inte fira, men köpte ändå bukett samt ett kort där jag skrev dikt o vad tror du han kom hem med? en låda paradise o ursäktade sig att han var kass på sånt där hehehe men älskar honom ändå:) kram

Postat av: Mia

Publicerad 2009-02-26 13:46:57

Haha karlar som blir dåliga på något vis är det så SYND om... Vi ska snacka om att föda barn...

Nej, tår gör dom inget åt för det hjälper ändå inte. Hoppas att han inte har ont allt för länge.

Haha om din lever är finfin nu så borde min också vara det :P Så som vi partat ihop...

KRAM på dig

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-02-26 14:27:08

Stackars Tony! Måste gjort rejält ont, känner med honom!

Va bra att du är frisk!:) Får hoppas att det inte något med din hals nu då!



Kram!

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-02-27 11:17:21

Hej! Ojdå, stackars Tony, det var ju inte roligt! För några år sen råkade min tå komma ur led, den stod rakt upp och jag trodde ärligt att jag skulle svimma så ont gjorde det, så fy för onda tår ;)

Skulle egentligen bara säga att jag med beställde namnbrickorna, fick dom igår och jag är så nöjd :)

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-02-27 20:25:12

Ja, verkligen! Betalade på måndagseftermiddagen och fick dom på torsdagen, så där kan man inte klaga :) Jag älskar verkligen halsbandet, gissar på att jag bara kommer att ta av det när jag ska duscha :) Kram!

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-03-01 21:41:41

Jag frågade också och det verkar gå bra med toning, det är ju lite mildare. Men det får vara till nästa helg för vi orkade inte tona hennes hår ikväll, vi är lite trötta av allt golv o vägg jobb :)Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela