Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Snöstorm!

Publicerad 2009-02-11 22:40:57 i Allmänt,

Vet inte om man kan kalla det för storm direkt, men snön faller iallafall... Så barnen kommer att få skoj på sitt sportlov :-)
Hoppas det ligger kvar ett tag. Barnen fick hjälpa till att skotta snö o borsta fram bilen imorse innan vi skulle till dagis. Innan grabbarna gick ut sa jag- Nu vet ni att snön e kall, ta på vantarna!
Tja, som vanligt va det ingen som lyssnade.. Så efter 2minuter kommer bägge två inspringandes o tjuter, det e KALLT om händerna, mamma!!
På med vantar sen ut igen :-) 

På fredag ska jag till doktorn minsann! Nä, jag e inte sjuk.. Kommer inte ens ihåg när jag va det sist.
I ca 3v tid har jag känt ett konstigt tryck på strupen. Jag kan liksom inte förklara riktigt. Det gör inte ont när jag sväljer eller så. Bara att det känns som om någon tar ett finger o trycker på min strupe :-S skumt..
Sen kom jag på att mamma har ju haft struma! Hon fick operera bort den. Som tur va var den en godartad sak..

Så jag frågade henne hur det kändes när hon upptäckte sin. Hon sa exakt samma sak som jag känner! :-o
Då slog jag e pling till vårdcentralen o fick en tid på fredag, så läkaren skulle kolla på mej.
Nu så sitter jag o tänker att det hela kanske bara e inbillning! Jag som ALDRIG går till läkaren i onödan..
Hoppas det e inbillning..

Jag tänkte försöka få fram adressen till namnbrickorna jag köpte, många som blev intresserade när dom såg priset o att dom va så fina :-)
http://www.nogg.se/startpage.asp?idHomepage=65239 

Hoppas den funkar nu :-)
Håll tillgodo:-)

Nu ska jag tömma tvättmaskinen igen, detta eviga tvättande... Jag svabbade av golven häromdan, det behövdes kan jag säga..
Tänkte ta en runda med damsugaren på ovanvåningen imorgon när kidsen e på dagis.
Vi har ju köpt "nya" möbler till köket, en pinnasoffa med bord o stolar till. Hittade det på blocket, fanns i Kyrkhult, nära o bra. Allt kostade endast 800kr :-D
Så nu har jag köpt nytt tyg till soffan, den behöver verkligen kläs om! Det får bli fredagens projekt. Hade osså tänkt sätta upp min nya ampel, men den va defekt, så jag ska skicka tebax den o få en ny. Så sur man blir när det e fel på sakerna man köper! Grrr.. Det tar sån onödig tid!

Måste visa hur vår tvätthög kan se ut efter 4dagar..


Här har jag endå kört 2 maskiner redan.. Blir trött bara av att se det på bild *gäsp*

Över till något roligare. William har tappat en tand till, så nu ser han lagom skojig ut :-) Han la tanden i ett glas i väntan på att tannatuppen skulle komma med en peng. Men tannatuppen måste vatt trött, för det lå inte en peng i glaset på morgonen ;-) Hrm... Wille får kolla glaset imorgon istället ;-)
Denna gången ska jag inte slänga tanden i vasken när jag häller ut vattnet ur glaset :-o

Nu kallar sängen.. Ska hoppa in i duschen först bara.
Ha det bra!





Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-02-12 13:02:46

Ja men de går inte jämföra ett jobb med barn för ett barn är så välkommen, att vi inte är folk nog på jobbet är chefens ansvar o han har haft det så här i över ett år, sjukt. Kramis

Postat av: Annika

Publicerad 2009-02-15 07:40:38

Hur gick det hos doktorn?

Postat av: Mia

Publicerad 2009-02-17 16:20:00

Hej.



Ska bara meddela att jag utmanat dig :)

Kolla min blogg så får du se.



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela