Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Sommarlov!

Publicerad 2009-06-01 13:01:55 i Allmänt,

Nu har barnen äntligen fått sommarlov! Grabbarna ska bara vara med på avslutningen osså, sen har dom fritt, fram till v33, tror jag det va.
I helgen har vi varit i Ystad o firat Magnus som fyller 25år. Björn o Sanna o Theo va där osså, samt min syster o mor. Vädret va kanon! Men som alltid så blåser det i Ystad ;-) Kusten e en aning blåsig...
Erik har blivit en så stor grabb nu! Han går med stöd, lite ostadigt men det blir bättre ju mer träning han får :-)
Så nästa gång vi träffas så går han nog.

På söndagen va det Morsdag :-) Jag fick minsann ett paket på sängen när jag vaknade! I paketet låg där 2 after eight paket o 4 trisslotter, ingen vinst på nån av dom tyvärr, men chokladen va god :-)
Vi hade ingen bättre lycka med bingolotterna...

Senare på dagen va det dags för kalas igen, kusin Felix skulle fira sin 6års dag. Det va utomhus kalas, mycket praktiskt. Så när Izabell fyller år så ska vi nog ha det osså :-)

Min dator funkar jättebra ännu. Bara lite strul med det trådlösa internet. Men Björn o Sanna kommer idag o hjälper mej.
Vi ska baka en annanaspaj (läs Sanna) :-) Jag har inte smakat det nångång, men det låter ju smarrigt som tusan :-)

Jag längtar tills skattepengarna kommer, för  då ska jag o Sanna till Ullared o shoppa loss på Gekås :-) Så enligt senaste uppdateringen på skatteverket så ska jag få mina pengar denna veckan :-) Jag får en blygsam summa på 13tusen :-D *lycklig* Tony får något på 9tusen :-)  Så taket på huset kommer att  bli ommålat denna sommaren iallafall. Ska bara hitta nån som vill göra det osså ;-) Jag vägrar släppa upp Tony på taket, tänk om han ramlar ner! Hua! Man vill ju inte bli änka!

Annars e det väl jämna plågor här hemma, lite snoriga o hostiga. Men det e nog pollen som gör att vi e såna... haha;-)

När vi vatt hos Magnus o Rebecca så fick vi med oss en gardin hem, jag skulle lämna tebax den på Gekås. Men när jag kom hem o tittat lite närmare på den så *VIPS* hängde den i barnens lekrum ;-) den passade kanon där! Så istället för att lämna tebax  den så får Rebeccas mor pengar av oss istället :-) För det va hon som köpt den från början.

Nej, nu e det dags att ta hand om barnen, jag ser att grabbarna e ute på stora vägen bland bilarna o leker, jag som undrade varför det tutade så mycket från dom!
Bella o Sebbe har hittat dom vassa knivarna o saxarna i kökslådan, det e nog därför det e så tyst i köket!

NÄÄÄ, nu skojade jag med er lite ;-) Hehehe
Sanningen e att Sebbe vill ha tutte o sova en liten lur.

ha det bra i värmen o undvik solsting!

























Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-06-01 21:34:48

Tack för en härlig eftermiddag! Alltid lika skoj att träffas. Ägnar kvällen åt att skriva inköpslistor. ;-)

kraaam

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-06-02 13:07:18

Haha, jag blev lite fundersam =)Det lät lite farligt ;) Ja, tuttar kan vara bra att ha, fast Lisen kallar det poopoo och hon popar :) Vilka namn, va:)

Postat av: Maria Zimmer

Publicerad 2009-06-03 00:52:54

Ja, det funkar alltid med dom :-) Jag minns att min ena lillebror kallade bröstet för datte :-)hehehe

Nu ska jag osså skriva inköpslista :-)

Postat av: Marika

Publicerad 2009-06-10 21:38:59

Väntar på inlägg med dagens fynd ;-) :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela