Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Röntgen och 6års spruta.

Publicerad 2009-03-05 10:04:10 i Allmänt,

William fick sin 6års spruta utan att han sa ett knyst! Min duktiga kille :-)
Han kunde stå på ett ben. Sen efter det va det dags att klippa ut en cirkel o rita olika figurer på ett papper. Han ritade en gubbe o skrev sitt namn.
Hans vikt e just nu 26.5kg o han e 123.5cm lång!
Jag frågade om vikten, men läkaren sa att han va perfekt! Han har en spikrak kurva :-)
Dessutom hade han bara gått upp 1kg på 1år men växt 5cm på 1år. Tänk om man själv bara hade gått upp så lite på ett år ;-)

Nu har jag varit på röntgen i växjö. Vi skulle vara där 13.40 men vi va lite tidiga. Jag fick komma in direkt. Jag  förväntade mej en kvinnlig sköterska i medelåldern, men fram kommer det en yngling på 25år o ber mej ta av tröja o BH ;-) hahaha Snygg va han dessutom...;-)  Lite pinsamt va det för min del, jag va ju tvungen att säga att det fanns risk för viss lekage ur mina bröst då jag ammar..
Det gjorde inget, sa han ;-)
Han skötte det hela väldigt proffsigt.
Det visade sej att jag har ett skelett iallafall. Läkaren kollar plåtarna sen får jag var om en vecka om det nu e nåt *hoppas inte*.
Men trycket över halsen e fortfarande kvar..
Vi hade Sebbe med oss, farmor passade dom andra barnen hemma hos oss *tack snälla!*
Barnen hade skött sej jättebra! Farmor va riktigt imponerad över hur lugna dom va! Inget bråk alls!
Hon gjorde våfflor till oss :-) MUMMS!

Tja, annars då.. Vi har varit  på min storebrors kalas, alltid lika trevligt :-) Supergod köttsoppa bjöd dom på!
Sebastian kan stå med stöd nu.
Dålig bild från mobilen:


Tonys tå läker fint. Han haltar inte lika mycket som innan, men vi får fortfarande inte trampa på den ;-)
Vädret då, snön e borta, igen, men det kommer väl ett sista snöfall innan Maj månad skulle jag tro... Nu längtar jag tills våren kommer  alla fina blommor börjar växa :-) Ska bli spännande o se vad för blommor som gömmer sej i vår trädgård :-)

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-03-05 12:07:55

Skönt att röntgen är gjord, nu håller vi tummarna för positiva resultat!

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela