Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Vackra syrener!

Publicerad 2012-06-03 10:30:31 i Allmänt,

Jag har börjat kartlägga vilka olika sorts blommor vi har i trädgården. Inte det lättaste då jag inte har en aning om vad endel av blommorna heter ;-)
Då e det bra att ha facebook :-) Där slänger man ut en bild på blomman o frågar om det e nån som har en aning om vad blomman heter :-)
*
*
Vi har iallafall syrener, en vit o en ljusrosa/lila. Dom doftar underbart!
Synd bara att dom blommar över så snabbt:-(
*
*
Sen har vi denna, Getrams/Storrams.
Giftig som bara den :-s Inget vi har planterat.. Väldigt vacker!
*
*
*
*
I några veckor har det varit ett helt underbart väder, sommarväder! Nästan så man började längta efter lite regn.
Hm.. Ja, det skulle man inte sagt högt :-s
*
En minut senare kom haglet o regnet...
Mycket välkommet regn, men kylan kunde vi fått slippa :-s
*
*
Men vi trotsade kyla och regn och riggade upp poolen iallafall :-)
*
Sen va det bara att vänta... Det tog sin lilla tid att fylla den med vatten...
*
Så nu hoppas vi på att solen ska titta fram och värma upp den ordentligt...
För nu är barnen sugna på att bada :-)
*
*
*
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela