Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Höstblåsor och Scharlakansfeber.

Publicerad 2012-05-16 14:43:20 i Allmänt,

Ja, det e vad vi drabbats av...
Det började med att Izabell och Sebastian fick feber direkt vi kommit hem från ALV, men det gick över på bara någon dag.
Allt va frid o fröjd på måndagen och även halva tisdagen, då ringer Williams fröken efter både mej o Tony på jobbet. Men jag hann inte svara så Tony pratade med henne. Det visade sej att, efter William varit på badhuset, blivit dålig :-(
Så hans fröken körde hem honom till farmor o farfar. Där va han tills Tony slutade jobba.
William hade feber, ont i huvud o hals :-(
-
På onsdag morgon kommer William upp från sitt rum o visar mej sina ben, dom e helt rödprickiga! :-o Precis som om han fått nässelutslag!
Tur att vi endå skulle va hemma o vabba..
-
På schemat denna dag va att Izabell skulle på 5.5års kontroll på BVC. Vilket innebar att hon skulle få en spruta o då måste jag ha Sebbe på dagis en stund.
Izabell fick OK stämpel i rumpan och konstaterat höstblåsor på händerna :-s Inte mycket att göra åt, bara låta det gå över... Tar ca 1 vecka.
William fick följa med så läkaren kunde kolla hans utslag. Det slutade med provtagning och konstaterat scharlakansfeber, så nu går han på en 10 dagars kur pencillin, Kåvepenin blev det.
Han fick välja om han ville ha flytande eller tabletter, han tog faktiskt tabletter :-o Det hade jag inte väntat mej.
Tror nästan att William har fått höstblåsor han med...
-
Idag gick Jonathan själv till skolan på morgonen! Min stora modiga kille! :-)
När jag frågade honom varför han ville gå själv fick jag svaret; Det går mycket snabbare att gå själv!
Tja, jag sa inte emot ;-)
-
När klockan närmade sej kvart över elva hämtade jag Sebbe. Åkte hem o käkade midda, sen däckade vi i soffan ;-)
Då ringer telefonen o det e Jonathans fröken, nu har han blivit sjuk med. Så jag får rusa iväg till skolan o hämta honom, o hoppas på att småbarnen fortsätter sova i soffan tills jag e tillbaka igen. William va hemma o passade dom dessutom :-)
Väl hemma igen så fick Jonathan en halv alvedon o sen gick han o la sej den stackaren :-(
Det ska bli spännande o se vad han har fått för sjuka.
-
Denna helg går i sjukdomens tecken, det e en sak som e säker!
-
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela