Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Glasögonorm!

Publicerad 2013-03-17 15:34:35 i Allmänt,

Äntligen har jag fått det jag velat ha i princip hela mitt liv, nämnligen glasögon! :-)
Jag tycker det e jättesnyggt! 
 
Det hela började nog för ett halvår sen, jag började få huvudvärk allt oftare, omedvetet kisade jag när jag läste osv.
Jag trodde att huvudvärken skulle släppa om jag drack mer vatten, stressade ner lite (omöjligt) och börja crossa igen. Inget av detta hjälpte. Så jag fick gå med huvudvärk..
 
Fram tills för en vecka sen, då small det till ordentligt, jag jobbade som vanligt med huvudvärk, men när klockan närmade sej hemdags blev det extremt! Jag började tillomed må illa.
Jag kunde med nöd o näppe köra hem, för jag kunde knappt ha ögonen öppna! Så ont i huvudet hade jag :-(
 
Väl hemma så fick jag springa på toa och ta ett allvarligt snack med ulrik :-s HUA!
Jag fick alltså ett migrän anfall... Inte trevligt alls...
Sen låg jag pall i sängen resten av dagen, och jag minns inte mycket av natten. Men huvudvärken släppte ganska så mycket när jag kräkt.
Dagen efter fick jag va hemma o kurera mej, jag kände mej bakfull o lite småtrög när någon pratade med mej. Jag hängde inte med alls! Läskigt..
 
Jag fick maken min att beställa tid hos optikern. För nu måste vi reda ut vad det va för fel på mej. Va det inte synen så kanske det e blodtrycket eller något annat, men en sak i taget.
 
Sagt o gjort, vi for iväg till butik synoptik. Fick sätta mig i två olika manicker som kolla synen.
Domen blev; Översynt och brytningsfel.
Jag skulle få glasögon! :-) *tjohoo* :-)
 
 
Sådana här bågar fick det bli :-) men jag kunde inte låta bli att välja ett till par, dom ska jag hämta om en vecka :-)
Nu tycker mina barn att jag ser ut som en fröken... Hm... Vad var jag innan då??
Mig veterligen har jag alltid varit en fröken :-)
 
Nu har jag haft på mej brillorna i hela 2 dagar, och jag känner att ögonen jobbar inte lika mycket som innan. Det röda i ögonen hoppas jag att det försvinner snart, så jag inte ser ut som jag e bakfull hela tiden ;-)
Huvudvärken har släppt helt :-) SKÖNT!
Ska bli spännande o se hur det funkar på jobbet :-) Jag har testat att köra, o det gick bra, som tur va ;-) 
 
Ha det gott! På återseende ;-) 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2013-03-24 12:29:09

Du är så fin i dina glasögon! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela