Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Första riktiga skrattet!

Publicerad 2008-08-28 12:44:47 i Allmänt,

Ja, Sebastian skarattade högt för första gången! Som det värmde i hela själen att höra!
Idag har jag o lilleman varit i Tingsryd o shoppat på Hammarplast. Dom har bra grejor där, mycket billigare än i affären e dom.
Sebastian satt tyst o snällt bak i bilen hela turen :-)

Jag lämnade Izabell på dagis idag utan blöja. Ska bli spännande att se hur det gått. Hemma e hon jätteduktig på att gå på pottan. Min stora tjej!
Det går jättebra på dagis för alla kidsen. Wille han e så stolt nu när han börjat på Rönnen. Han tror att han börjat på skolan ;-)
Jonathan han glider mest omkring o busar ibland...

Måste berätta att Sebastian fick en tidig dop present av Sanna o Björn häromdan! En jättefin mörkblå ringsjal!! Så GLAD jag blev! Vi har testat den o kommit fram till att JAG behöver gå ner i vikt... Sebbe får knappt plats, hehe
Sen såg jag på tradera att dom sålde en annan typ av bärsjal, den köpte jag. Så den ska testas så fort den kommer hem. Det e en sån man knyter, vilket jag egentligen ville slippa, därför jag ville ha en ringsjal.

Sebastian flinade gott åt mej när vi höll på att testa ringsjalen. Jag skrattade lika mycket :-D Sen blev vi varma o fick pausa.

Nu har sambon fått ihop min "orbitrek". Ska börja så smått ikväll hade jag tänkt... Om inte Sebastian får värsta utbrottet. Han gillar nämligen inte att va hos sin far.. STOR tjuter gör han så fort Tony ska ta honom. Endå har jag matat o bytt blöja på honom.
Om några månader har lilleman nog ändrat sej, det brukar va så...

Jag tycker han har börjat dregla o bita sej i händerna, typ som när dom ska få tänder. Han e sååå gnällig imellanåt.
Då får jag hoppas på att han inte bits när han ska käka...


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela