Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Dopet...

Publicerad 2008-09-23 22:21:34 i Allmänt,

Då va lilleman döpt osså! Känns skönt att ha det gjort. Han va lite grinig i början av dopet, men tystnade när dom spelade psalmerna.
Det blev mååånga gäster! Mycket trevligt!
Jag blev glatt överraskad när min lillebror Peter osså kom! :-)

Men när alla trodde att dopet va klart så frågade prästen om det inte vore bra om mamma o pappa va gifta?
Sagt o gjort, jag o Tony, som planerat detta i månader, gick uppför kyrkgången till bröllopslåten :-)
Jag vågade knappt titta på folket, gjorde jag det så började jag nästan böla :-o
Fasiken va nervös jag va!!! Samtidigt som jag tänkte;  ÄNTLIGEN gifter vi oss!!

Svärfar som filmade det hela fick trixa o fixa med kameran så den kom i rätt läge.
Vi sa JA till varandra o byte ringar. 
Helt plötsligt så kom min vän L upp till pianot o började sjunga för oss! Jag blev helt ställd! Snacka om att hon överraskade OSS! Hon sjöng mycket vackert!   TACK L!
Våra barn skötte sej exemplariskt! Tack gode Gud för det! ;-) hehehe

När allt va över o vi kom hem så va det många som misstänkt att vi skulle gifta oss denna gången, min klänning va en aning avslöjande....

Lilleman fick jättemånga fina presenter! 
Vi fick osså lite presenter ;-)

Sen åkte maten fram o alla åt o va glada. Vi klämde 5st smörgåstårtor! Bra jobbat tyckte jag! För då slapp vi härhemma käka smörgåstårtor i flera veckor framöver ;-)
Dom vanliga tårtorna åt dom bara 2av, dom andra 2 fick vi frysa in.

Svärmor va snäll o bakade en MASSA kakor o bullar! TACK! Do va mycket goda :-)
Jag tror att dom flesta gäster va nöjda med dagen.

VI va iallafall supernöjda!





  

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-09-24 09:01:04

Grattis till Frun!!!! Och maken me förstås...=)

KramKram Jenny

Postat av: Mia

Publicerad 2008-09-24 09:18:26

Grattis! Synd att jag inte kunde komma. Men som sagt jag hade ju annat... Men skönt att allt gick bra.

När kommer det bilder på spektaklet?? hehe Nyfiken ju.

KRAM

Postat av: Sara

Publicerad 2008-09-29 19:21:36

Grattis frun! En fågel hade viskat...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela