Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Hänt sen sist..

Publicerad 2008-09-17 09:32:02 i Allmänt,

Jag o kidsen körde ner en sväng till kristianstad för att hälsa på en vän, som är mor till min Gudson. Tyvärr va sonen på dagis så vi hann inte träffa honom. Men en lite pratstund fick jag med vännen iallafall.
Hennes gosse har blivit intresserad av ishockey, så jag bidrog med ett par nya fina skridskor. Då jag vet att ishockey inte e en billig sport...

På lördag blir Sebastian döpt, provade dopklänningen o den passade faktiskt. Så nu ska jag sy fast dopbandet. 
Alla barnens kläder e fixade o klara! Likaså alla extra stola o bord som vi fått införskaffa, vi blir runt 45personer. Vi bjöd in dom som vi brukar, bara det att denna gången tackade nästan alla ja till inbjudan :-o Jösses va folk vi blir! Men det tycker jag e trevligt, jag trivs bland mycket folk :-)

Nu har sambon skrivit på faderskapet, som man måste göra då vi inte e gifta. Efter det beställde vi smörgåstårtor o vanliga tårtor till dopet. Dom ska hämtas på lördag förmidda.

Måste berätta vad William sa häromdan :-D
Jag va med honom i badrummet när han satt o badade. Vi snackade om lite av varje sådär...
Jag sa sen till honom att  ta fotborsten o skrubba tårna rena, (för dom va smutsiga!)
 - Och glöm inte eeeeeee, 
Jag kunde inte komma på vad "fotsulorna" hette! *hjärnsläpp*
Då sa William
- Menar du föttflatorna? Att jag ska skrubba dom?
Jag kunde inte svara honom, för jag garvade så mycket! Det va dagens bästa ord!! Fasiken va roligt det lät!
Wille skrattade lika mycket, för han fattade sen att så heter det inte jue!



Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2008-09-18 08:39:19

Hallå där!

Skridskorna passade och han åker bättre i dom än dom förra han hade för dom var ju lite stora. Så Freddan tackar så mycket!!

Ni får ha det så trevligt på dopet, tyvärr kan ju inte vi komma då vi är lite fullbokade. Hoppas att allt går bra iaf.

Kram

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-02-12 12:08:29

hahaha! Wille kommer på sånna skumma grejer!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela