Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Scrapträff, ny bebis och barnkalas.

Publicerad 2009-04-04 00:02:50 i Allmänt,

Ja, det e några av dom saker som hänt sen sist. Den nya bebisen är min kusins barnbarn, hon ska heta Tindra :-)
Så himla söt liten docka på 4kg :-) Mamman till Tindra har 2 gossar osså som är mycket stolta just nu.

TINDRA 25/3-09




Sen blev jag och Tonys syster inbjudna på en mini scrapträff hos min brors fru :-)
Mycket trevligt, fick faktiskt 2 LOs gjorda! Jag hade förvisso sprängfyllda tuttar som ville amma närmsta bebis. Så dom va lite ivägen när jag skulle komma till att göra nåt vid bordet ;-)

Vår stora gosse William har fyllt 6 år, det firade vi med att han fick ha sitt första barnkalas. Han bjöd 6 kompisar, vilket va helt perfekt antal med barn, för vi har ju själva 4 st som osså e hemma på kalaset. Så 10 barn hade vi hemma. Men det märktes minsann inte! Dom skötte sej exemplariskt! Så duktiga dom va på att äta o framförallt leka!! Det blev Bullens korv och sen glass o tårta. Sen det alla väntade på, FISKDAMMEN :-) Mycket uppskattat :-)

Så här fint va det när gästerna kom :-)


På kvällen hade jag rätt många barn som va helt slut o störtade i säng. Sen va det bara att börja om på nytt dagen efter, för då skulle alla släktingar komma på kalas! Då blev det ännu mer paket och William va helt överlycklig.

Senare den veckan så kom min lillebror o hans familj o övernattade i 3 dagar, dom bor ju i Ystad så det e en bit att fara. Vi hade det mycket trevligt :-) Pågarna va helt i extas när min bror sa att han hade tagit med sej sitt Wii spel.
Det va då jag berättatde att jag köpt ett Xbox 360 till dem ;-) Men det skulle komma hem om 2v ca. Vi har köpt endel spel till det iallafall. Det gamla Xboxet vi har börjar bli tråkigt, o sen kan man dessutom inte köpa så bra spel till det. Nån gång måste man uppdatera sej.

Tjaaa, vad har mer hänt? Jo! Jonathan har varit hos tandläkaren, vanlig koll bara, han hade jättefina tänder o dom tog kort på dom, som Jonathan sa ;-)

Här sitter han o snackar med sköterskan:


Tony tyckte jag va tramsig när jag tvingade honom att ta med sej kameran dit ;-) hehehe
Jag måste ju se om Jonte sköter sej när jag inte är med.

Sen vill jag avsluta med denna bilden, vi va ute i det härliga vårvädret med alla barnen.
Jag lyckades minsann ta ett kort på Tony där han INTE blundar!! Helt klart värt att visa!

Tony och Sebastian:


Ha det så bra i det fina vårvädret nu!

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-04-04 10:31:05

Det var roligt att träffa er på kalaset:) Wille har blitt så stor nu!Kram!

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-04-04 20:23:14

Jättefin bild på Tony och Sebastian ju!

Klart kameran skulle med till tandläkaren. :-)

Ska bli kul att ses imorgon!

kramkram

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-04-05 22:20:36

Trevligt att sett dig i verkligheten :) Första tanken var att det måste vara du (efter den lilla bilden) men när ni kom fram så hade jag precis bestämt mig för att det var någon annan.

Jättefin bild på matrummet :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela