Honeymonster

Så här är min vardag, som mamma, fru, barnskötare och lite till :-)

Sommarlov!

Publicerad 2016-07-12 20:31:32 i

Så va det sommarlov, igen! Barnen har haft ca 3v nu o redan börjar dom gå varandra på nerverna 😂 hehe dom ska stå ut till v33 😆

Ja vad har hänt sen sist då? 
Jag har börjat jobba, efter en lång o härlig mammaledighet. Fick reda på väldigt hastigt o lustigt att jag inte längre behövdes/fick plats på mitt jobb, så jag skulle flyttas till Tingsryd! Arg som ett bi blev jag! Men lugnade ner mej efter att ha pratat med min nya chef 🙂 
Så jag hamnade på en 5års avd som heter slottet 😍 vi "bor" i ett eget trähus mitt i tingsryd 😙 Det bästa av allt va nog arbetskamraterna! Vilka goa o snälla tjejer! Dom fick mej att känna mej välkommen direkt! Änsålänge jobbar jag 75%

Vi inskolade ju Gustav, o det gick jättebra! Han trivs med sina fröknar. Det tråkiga e att han blir sjuk var 3e vecka ungefär, o då får han förkylnings astma 🙁 det tar minst 1v för honom att repa sej.
Jag ammar busongen än, vi skulle ju sluta... Det gick inte så bra 😆 men nu får han bara på natten. Jag har inte brottom med att sluta för den delen ☺
Tänk att han är 1år o 9månader nu! 

Tiden går fort när man har roligt! Nåt som är mindre skoj som hänt är att min storebror o hans fru ska skilja sej 🙁 Det kom verkligen som en chock för oss alla! Men så e livet...
Något som är skoj e ju att jag har blivit faster till en liten Tyra! 😍

Så underbart fin så! 😙

Jag har tagit tag i min vikt, IGEN 😩 änsålänge har jag gått ner ca 50kg. 


Just nu väger jag ca 85kg, en bra dag 😉
Jag vill komma ner till 70-75 igen. 
Bara att kämpa på, även om det står still nu 😝

William har ju slutat 6an! Tänk att han börjar i 7e klass! Vart tog min lille gosse vägen? O så jäkla bra betyg han fick! Snacka om att jag e stolt!

Mina finaste 😙

🌞Ha det så bra!🌞



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Zimmer

Glad och stolt mamma till 5 barn. Gift sedan några år tillbaka:-) Jobbar som barnskötare inom barnomsorgen. Min hobby är scrapbooking :-)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela